Door op 17 september 2014

Vergadering Gewest Utrecht in Nieuwegein

Wil je weten waar we staan in de voorbereiding van de verkiezingen van komend voorjaar? Heb je inbreng die voor het vervolg van de voorbereiding van belang is? Wil je weer eens horen welk verschil het in de praktijk maakt wanneer de PvdA betrokken is bij maatschappelijke veranderingen?

Kom dan op zaterdag 27 september as naar de eerstvolgende vergadering van de PvdA Gewest Utrecht. We starten om 10.00 uur en direct na het middaguur verwachten we je sociaal democratisch te hebben bijgetankt.  Locatie: Nieuwegein, Buurtplein Batau, Dukatenburg 1, postcode 3437 AA.

Tijdens deze vergadering is er aandacht voor twee hoofdpunten:

Allereerst de aanloop naar de verkiezingen voor Provinciale Staten en Waterschapsbesturen in maart 2015. Maarten Fekkers, bestuurslid van ons gewest, geeft een toelichting op de voorgenomen contouren van de komende verkiezingscampagne. We vertellen onder andere wat over Provinciale thema’s, die van het Waterschap en waar deze elkaar versterken. Natuurlijk is er ruimte voor inbreng en discussie.

Bovendien gaan we praktische voorbeelden laten zien hoe de PvdA het verschil maakt bij het omvormen en herbestemmen van incourante gebouwen zoals buurthuizen en kantoren, in samenwerking met bewoners. Hans Adriani, oud fractievoorzitter en wethouder in Nieuwegein vertelt hierover en legt verbanden naar provinciale thema’s.

Daarnaast zal er besluitvorming plaatsvinden over een tweetal huishoudelijke punten, te weten:
De voorgestelde benoeming van Rinda den Besten en Bouchra Dibi als leden van de Adviescommissie Kandidaatstelling Provinciale Staten (laatstgenoemde als secretaris) en
Het voorgenomen aftreden van Yvon Horsten als lid van het bestuur gewest Utrecht.

Alle reden om erbij te zijn, denken wij! Mogen wij ervan uit gaan dat de afgevaardigden vanuit de afdelingen naar het gewest er ook zullen zijn?  Alle leden uit ons gewest zijn van harte welkom!

Buurtplein Batau is goed te bereiken per auto en openbaar vervoer. Zie: http://www.movactor.nl/locaties/buurtplein-batau

Tot zaterdag 27 september as in Nieuwegein!