6 juni 2013

Canvassen in de Natuur: Doe Mee!!

Op zaterdag 15 juni 2013 organiseren de Statenfractie en het gewestelijke bestuur van de PvdA in Utrecht een canvasactie in de natuur. Wij willen met mensen in gesprek om meer inzicht te krijgen in wat men vindt en verwacht van de natuur dichtbij huis.

We leven in een tijd dat het economisch niet zo goed gaat. Veel mensen hebben minder te besteden; op vakantie gaan is niet altijd mogelijk. Toch heeft ieder mens behoefte om er zo nu en dan op uit te trekken, even uit te waaien, en te genieten van rust en ruimte. Als het niet mogelijk is om dat te doen op een vakantieadres wat verder weg, is het fijn als er dichtbij huis voldoende mooie natuur is.

De PvdA in Utrecht zet zich in voor de natuur dichtbij huis. Wij vinden het van groot belang dat er voldoende mogelijkheden zijn om van natuur en landschap te genieten, zonder dat je daar heel ver voor moet reizen. Het dagelijkse ommetje in de natuur zou voor iedereen mogelijk moeten zijn. Om onze aanpak nog effectiever te maken willen we meer inzicht hebben in wat mensen belangrijk vinden. Welke natuur vinden ze het mooist? Hoe vaak trekken ze de natuur in? Wat zouden ze iets verbeterd willen zien?

Op 15 juni a.s willen we met zoveel mogelijk partijgenoten naar een of twee natuurgebieden gaan om vragen te stellen aan de mensen die daar recreëren.

Aansluitend aan de gewestelijke vergadering, die in het gemeentehuis van Leusden plaats vindt, trekken we naar het landgoed De Treek en, afhankelijk van de opkomst, het gebied bij Austerlitz. Vertrek uit het gemeentehuis Leusden om ca. 13 uur; einde actie om ca 15 uur. DOE MEE!!

Met het oog op de verdere organisatie zou het fijn zijn als je van te voren aangeeft of je meedoet, door te mailen naar [email protected].

Met vriendelijke groeten,
Ursula Blom, Statenfractie
Yvon Horsten, gewestelijk bestuur

Waar ben je naar op zoek?