Door op 28 januari 2016

De toekomst van de MBO-scholieren in de provincie Utrecht

Jongeren volgen een opleiding om daarna een mooie baan te vinden en zelfstandig een leven op te bouwen. Niet om aan de kant te staan. Daarom wil de PvdA in de provincie Utrecht de kansen op een baan voor jongeren met een MBO-opleiding vergroten.

Daarvoor zijn in de eerste plaats voldoende stage- en leerwerkplekken nodig. De PvdA-fractie heeft daar al eerder voorstellen voor ingediend. Het college van gedeputeerde staten heeft aangegeven in 2016 met een plan te komen. Wij willen hier niet op wachten, maar zo snel mogelijk in gesprek met betrokkenen om een aanpak te ontwikkelen. Daarom namen we het initiatief om samen met de andere partijen in de provincie zo snel mogelijk met het onderwijs, bedrijfsleven en gemeenten in gesprek te gaan.

Heb jij ervaring met de moeizame overstap (aansluiting) tussen onderwijs en arbeidsmarkt (bijvoorbeeld als stagebegeleider, leerling of ondernemer) en wil je je ideeën met ons delen? Neem dan contact op met Pauline van Viegen.
Pauline van Viegen, Woordvoerder Economie & Cultuur