Door op 28 januari 2016

Hoe houden we ouderen mobiel?

Nu de nieuwjaarsrecepties weer achter de rug zijn is het tijd om écht werk te maken van de goede voornemens voor 2016. Als PvdA in de provincie Utrecht willen wij ons komend jaar met name richten op één van de concrete ambities uit ons verkiezingsprogramma, namelijk de mogelijkheden onderzoeken om (een vorm van) gratis OV voor ouderen te realiseren. Verschillende steden, waaronder Rotterdam, Amsterdam en Nijmegen, hebben al goed lopende initiatieven op dit gebied. Komend jaar gebruiken we om onder andere te onderzoeken wat de mogelijkheden en de behoeften zijn van ouderen in de provincie op het gebied van openbaar vervoer.

Het gaat ons erom dat ouderen met een smalle beurs voldoende mogelijkheden hebben om zich vrij met het OV te bewegen. De PvdA gaat dan ook actief met ouderen in gesprek om van hen te horen wat zij van het openbaar vervoer verwachten. Misschien is niet eens zozeer de prijs, maar meer de toegankelijkheid of de frequentie het probleem of ligt de halte veel te ver weg.

Heeft u hier ideeën over? Wij horen ze graag! U kunt ons altijd benaderen via email ([email protected]) en ben van plan later dit jaar nog een bijeenkomst te organiseren met geïnteresseerden om dit nader uit te werken. Uiteraard op een locatie waar de bus naast de deur stopt. Hopelijk tot dan!
Julie d’Hondt, woordvoerder mobiliteit PvdA PS Utrecht