9 oktober 2017

Klachten over uw regiotaxi? Meld het bij de PvdA!

Het rommelt bij de regiotaxi in de gemeenten Utrecht en Stichtse Vecht. Het bedrijf dat de ritten verzorgt, De Vier Gewesten (DVG), is voor de tweede keer binnen één jaar door de provincie Utrecht in gebreke gesteld omdat de dienstverlening ver onder de maat is. De taxi’s komen vaker niet dan wel op tijd. Daarom heeft de PvdA in de gemeenten Utrecht en Stichtse Vecht en in de provincie Utrecht een meldpunt geopend, waar gebruikers van de regiotaxi hun (slechte) ervaringen kunnen delen.

We hebben mensen gesproken die zelfs uren hebben moeten wachten. betreft vaak kwetsbare mensen die, bijvoorbeeld door een lichamelijke beperking, volledig afhankelijk zijn van de regiotaxi. Tussentijds bellen hielp ook niet veel, want de telefoon werd vaak niet eens opgenomen. Nu is wachten op vervoer altijd vervelend, maar voor de gebruikers van de regiotaxi is dat helemaal het geval.

Het DVG doet de klachten af als ‘incidentele gebeurtenissen’. Volgens de Utrechtse wethouder Diepeveen gaat het al veel beter. Wij wagen dat te betwijfelen. Daarom heeft de PvdA in de gemeenten Utrecht en Stichtse Vecht en in de provincie Utrecht een meldpunt geopend, waar gebruikers van de regiotaxi hun (slechte) ervaringen kunnen delen. Wij zullen de ervaringen bundelen en de provincie – als opdrachtgever van de regiotaxi – hiermee confronteren. Want ondanks de eerdere in gebreke stelling van DVG heeft de provincie het contract met deze organisatie verlengd tot 2020. Bij veel gedocumenteerde klachten kunnen we DVG wanprestatie verwijten en de provincie vragen het contract te ontbinden. Ook zullen we pleiten voor extra geld, zodat kwaliteit voortaan bepalend is, en niet de laagste prijs.

Dus heeft u een vervelende of slechte ervaring met uw regiotaxi?

Meld het bij de PvdA op: http://meldpuntutrecht.nl/formulieren/regiotaxi/

De meldingen zullen zorgvuldig behandeld worden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Julie d’Hondt (lid Provinciale Staten): 06-22301064
Maarten van Dijk (fractievoorzitter Stichtse Vecht): 06-25545407