22 april 2013

Overeenkomst over knooppunt Hoevelaken

Twee provincies, twee gemeenten en het Rijk hebben een bestuursovereenkomst (BOK-2) over Knooppunt Hoevelaken getekend. Ik kan me goed in de voorstellen vinden. Zo heb ik betoogd in de Provinciale Staten van 22 april 2013. Nu worden daadwerkelijk vele bovenwettelijke maatregelen voorgesteld om de omwonenden echt te beschermen tegen overlast van geluid en bijvoorbeeld fijnstof. De PvdA heeft steeds aandacht gevraagd voor deze inpassingsmaatregelen.

Recreatie mogelijkheden om de stad is voor de PvdA zeer belangrijk. Niet iedereen heeft een ruime tuin of woont op een boerderij. Ook flatbewoners moeten in de natuur kunnen ontspannen. De PvdA is dan ook blij dat de stad-landverbinding via de Heiligenbergerbeek als een van de belangrijkste wensen in de overeenkomst is opgenomen. Over enkele jaren kan men in Amersfoort vanaf de middeleeuwse waterpoort Monnikendam via het opgeknapte park Randenbroek over het binnenkort groene Elisabeth terrein onder de snelweg door wandelen het buitengebed in. Ik ben blij dat de actiegroepen de Statenleden hebben wakker geschud en scherp hebben gehouden.