Wisseling in PvdA Statenfractie Utrecht

21 december 2017

Met ingang van de eerstvolgende Statenvergadering volgt Annet Krijgsman (37) uit Utrecht haar plaatsgenoot Ali Essousi op als lid van de PvdA-fractie in Provinciale Staten van Utrecht. Ali Essousi kiest er voor op lokaal niveau op de lijst DENK Utrecht te staan. Fractievoorzitter PvdA PS Utrecht Rob van Muilekom is verrast en teleurgesteld over zijn vertrek.

Annet Krijgsman werkt als projectcontroller bij het UMC Utrecht. Zij is sinds 2015 in Provinciale Staten actief als commissielid en is daardoor ingewerkt in de portefeuille van Essousi (o.a energietransitie en milieukwaliteit).  Van Muilekom: “Gelukkig kan de fractie verder met een ingewerkte en enthousiaste opvolger”.

Houtenaar Willy Wagenmans , evenals Annet Krijgsman Statencommissielid voor de PvdA, stond een plek hoger dan zij op de kandidatenlijst voor de Statenverkiezingen in 2015, maar stelt zijn plek graag beschikbaar aan de enthousiaste nieuwkomer Annet. Bovendien vindt hij het van belang dat een tweede vrouw de vijfkoppige fractie versterkt.