Statenlid

Wilma de Boer-Leijsma

Energietransitie, klimaat, gezonde leefomgeving, luchtkwaliteit, luchtvaart, cultuur en erfgoed, kunst en educatie, communicatie
Wilma de Boer-Leijsma

Over Wilma de Boer-Leijsma

Na een periode van twee jaar er tussenuit geweest te zijn i.v.m. het wethouderschap in de gemeente Eemnes, ben ik weer terug in de Provinciale Staten van Utrecht.

Hier ga ik mij bezighouden met o.a. de energietransitie en het klimaat. De overstap naar nieuwe en schone energiebronnen is nodig, zodat in de toekomst ook onze (klein)kinderen er nog warmpjes bij zitten. Een prettige en goed geïsoleerde woning hoort daarbij. De energierekening moet betaalbaar blijven voor iedereen.

Een gezonde leefomgeving is meer dan de luchtkwaliteit. Het gaat ook om respect en waardering, geen discriminatie en toegankelijkheid van de natuur en beweegmogelijkheden voor iedereen.

De cultuursector heeft het de afgelopen corona-jaren zwaar te verduren gehad. De provincie heeft ze waar mogelijk ondersteund. We moeten er nu voor zorgen dat deze sector overeind blijft en dat cultuur en ons erfgoed zoveel mogelijk inwoners van de provincie Utrecht bereikt.

Of ik nu wethouder, raadslid of statenlid ben, ik probeer iets te bereiken waar zoveel mogelijk mensen plezier van zullen hebben. Het leven is niet voor iedereen altijd even gemakkelijk. De overheid heeft de taak er voor de inwoners te zijn. Op die manier kan de politiek een bijdrage leveren aan een gelukkiger bestaan voor velen!

Van maart 2020 tot mei 2022 was Wilma wethouder en 2e loco-burgemeester in Eemnes. In haar portefeuille zaten alle dossiers uit het Sociaal Domein, Volksgezondheid, Onderwijs, Kinderopvang, Sport- en verenigingsleven, Kunst en Cultuur, Volkshuisvesting, Duurzaamheid, Milieu en Klimaat.