EuropALV in Amersfoort

Door Quincy van den Berg op 16 mei 2024

Op zaterdag 18 mei 2024 organiseren we een inspirerende bijeenkomst in Amersfoort, waar we met elkaar in gesprek gaan over Europa en lokale onderwerpen. Kandidaten Lara Wolters (Europarlementariër & kandidaat 7) & Anna Koolstra (kandidaat 20) zijn hierbij aanwezig. De ochtend biedt een unieke kans om meer te leren over de Europese Verkiezingen en hoe we ons als GroenLinks-PvdA kunnen inzetten in onze eigen gemeenten.

Het evenement vervangt de gebruikelijke Algemene Ledenvergadering (ALV). Wel besteden we 15 minuten aandacht aan de jaarrekening 2023. Dit is een verplicht onderdeel dat door de leden moet worden goedgekeurd tijdens een ALV, en  zorgt voor financiële duidelijkheid en verantwoording.

Wat kun je verwachten?

• Jaarrekening 2023: Tijdens de kascontrole is er gekeken naar de financiële administratie van onze vereniging en gecontroleerd of alle inkomsten en uitgaven correct zijn verwerkt. Het is aan jou als aanwezig lid om de jaarrekening 2023 goed te keuren. De jaarrekening en het verslag van de kascommissie vind je op https://mijn.pvda.nl/ .
  • Inspirerende toespraken: Onze kandidaten Lara en Anna zullen het podium betreden en hun visie delen over Europa en de rol die wij als leden kunnen spelen.
  • Interactieve sessies: We gaan in gesprek met Lara, Anna en andere leden. Hoe kunnen we ons verhaal effectief vertellen aan onze medeburgers? Hoe kunnen we de straat op gaan en onze gemeenschap mobiliseren?
  • Workshop huis-aan-huizen: Leer hoe je in jouw eigen buurt het verschil kunt maken. In heel de stad gaan we weer langs de deuren om met bewoners te spreken over wat er speelt in hun buurt. Jouw input is waardevol en draagt bij aan onze gemeenschap.

• Datum: Zaterdag 18 mei 2024
  • Tijd: 09:30-10:00 uur (inloop), 10:00-12:30 uur (programma)
  • Locatie: BijHein, centrum Amersfoort (Kortegracht 2, 3811 KH Amersfoort)

👉 Meld je aan 👈

Laten we samen Europa bespreken, onze ideeën delen en ons enthousiasme verspreiden. We kijken ernaar uit om jullie allemaal te verwelkomen!

Wie zijn Anna Koolstra & Lara Wolters?

Anna Koolstra

Anna Koolstra is kandidaat voor GL-PvdA voor de Europese verkiezingen en “de laatste vrouw op de lijst” op plek 20. Ze is 29, komt uit Amersfoort en woont inmiddels in Den Haag voor haar werk: ze schreef op het Ministerie aan de wet betaalbare huur. In Brussel wil ze ook op dit domein aan de slag. Ze is daarnaast ook “protestambtenaar” en demonstreert wekelijks bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken voor een staakt het vuren in Gaza. Ze zet zich in voor een Europa dat levert voor iedereen: niet de belangen van bedrijven voorop maar die van burgers.

Lees meer over Anna op: https://groenlinkspvda.nl/kandidaat/anna-koolstra/

Lara Wolters

Lara Wolters, sinds 2019 lid van het Europees Parlement voor de PvdA, is geboren in Amsterdam en opgegroeid in een gezin met maatschappelijk betrokken ouders. Na haar studie koos ze voor Brussel, waar ze nu met haar Griekse man en twee zoontjes woont. Lara heeft zich ingezet voor een Europese wet die bedrijven wereldwijd verantwoordelijk houdt voor hun handelen, zonder kinderarbeid, milieuvervuiling of mensenrechtenschendingen. Haar visie voor Europa omvat een roder en groener continent, waar solidariteit tussen arme en rijke regio’s centraal staat. Ze streeft naar een Europa waar mensen trots op kunnen zijn, met rechtvaardigheid, solidariteit en houvast in tijden van onzekerheid.

Lees meer over Lara op: https://groenlinkspvda.nl/kandidaat/lara-wolters/

Quincy van den Berg

Quincy van den Berg komt uit Amersfoort. Hij is actief geworden tijdens de campagne. Op de ALV van 30 september 2023 is hij benoemd als secretaris van het gewest.

Meer over Quincy van den Berg