12 april 2015

Hans Spekman te gast bij Politiek Café Nieuwegein

De verkiezingen zijn achter de rug. De PvdA heeft fors moeten inleveren. Wij vragen ons af: “Hoe moet het verder met deze partij?” Is er nog toekomst?

Ligt de oplossing in het aanstellen van andere gezichten? Of is samenwerking of fusie met andere linkse partijen aan de orde? Aan wie kunnen wij deze vragen nu beter voorleggen dan aan de voorzitter van deze partij, Utrechter Hans Spekman? Op 21 april 2015 is hij onze gast in het Politiek Café te Nieuwegein.

Met de nederlagen van VVD en PvdA wordt het steeds lastiger om in de Eerste Kamer voor meerderheden te zorgen voor het kabinetsbeleid. VVD en PvdA willen door met dit kabinet, maar wordt er niet teveel tegengestribbeld door andere partijen? Is het gedrag van GroenLinks, SP en CDA wel verantwoord voor dit land? En wat blijft er over van de idealen van de regeringspartijen nu zoveel water bij de wijn gedaan moet worden?

En Hans zelf: vindt hij de politiek nog wel leuk en wil hij nog wel voorzitter blijven van zo’n gehalveerde partij?

Deze vragen, maar uiteraard ook uw vragen komen aan de orde op 21 april 2015 in De Lantaern vanaf 20:00 uur!

Vraag het nu zelf
Heeft u zelf een prangende vraag die aan ons lijstje toegevoegd móet worden? Mail deze dan vóór 19 april as. naar [email protected].

Presentatoren René Hansen en Bert Lubbinge zorgen ervoor dat uw vraag persoonlijk door Hans wordt beantwoord!