27 november 2013

Natuur dichtbij huis: PvdA plant bomen!

De Statenfractie van de Partij van de Arbeid heeft als Vriend van Haarzuilens zaterdag 17 november een tiental bomen geplant in het nieuwe bos bij Haarzuilens. Voor de PvdA is natuur dichtbij huis een van de speerpunten, recreatie om de stad en prettig wonen zijn belangrijk voor burgers. Omdat er flink wordt gesneden in budgetten voor natuurgebieden, geeft de fractie het goede voorbeeld door ook zelf de handen uit de mouwen te steken voor natuur.

Naast de Statenfractie waren ook een aantal gemeenteraadsleden aanwezig en Lutz Jacobi, ons Tweede Kamerlid voor Groen. Eerder heeft de PvdA-fractie van de Utrechtse Provinciale Staten een motie ingediend om als provincie geld uit te trekken voor het geven van een boomcadeau aan ouders van pasgeborenen. De motie is aangenomen. Nu, op de boomplantdag, hebben we ook zelf geld gedoneerd om onze eigen bomen te planten. Een mooi idee om over een aantal jaren deze bomen te zien kleuren!