Door op 6 maart 2017

Campagneslinger in Nieuwegein, Lopik, IJsselstein en Bunnik

Afgelopen zaterdag zijn we met de Rode Dubbeldekker in een eerste slinger door het gewest getrokken. In de plaatsen die we bezochten sloten we aan bij de lokale afdeling op de verkiezingsmarkt. Hulde aan de PvdA afdelingen die dit alles georganiseerd hebben. Dat geeft energie.

In Lopik en IJsselstein was Mo Mohandis erbij, kandidaat op plaats 21. In Bunnik was Bouchra Dibi erbij, kandidaat op plaats 34.

Enkele reacties uit het publiek waar de politiek wellicht wat mee kan:

Lopik:

Het nieuw ingerichte centrale plein heeft veel geld gekost, maar dreigt nu een parkeerplaats te worden. De bevolking wil dat niet en wil meer gezelligheid. Ondernemers willen bij ontmoetingspunten in het dorp, zoals de dokterspost, flatscreens met info wat er te doen is in het dorp en met advertenties van ondernemers. Het lijkt er op dat de bevolking geen bestuurlijke samenwerking met IJsselstein wil. Eerder de andere kant op richting Werkendam.

IJsselstein:

De bestuurlijke samenwerking met Montfoort (gezamenlijk UW bedrijf) dreigt miljoenen te kosten. PvdA heeft initiatiefvoorstel van Raadsenquete om betrokkenen onder ede te horen. De verduurzaming van het gemeentehuis blijkt het dubbele te kosten van wat was voorgesteld en het voorgespiegelde rendement bleek niet haalbaar. Crisis in de coalitie met de PvdA in de oppositie. De bevolking wil zoveel mogelijk gratis parkeren rond het centrum om dat centrum aantrekkelijk te houden.

Bunnik:

Veel ouderen die ruim voor hun pensioen werkeloos zijn geworden en in de problemen zitten De emoties rond de nieuw aangelegde tunnel lijken geluwd, Het hoge eigen risico van de zorgverzekering is vaak een belemmering om naar de huisarts te gaan.

Waar ben je naar op zoek?